Klasičan ili Online agent za nekretnine – Pitanje je sad!

Postupak kupoprodaje nekretnine je veoma stresan za klijente kojima je to istovremeno jedan od najlepših i najtežih perioda u životu,  obzirom da teret odgovornosti za ovu vrstu posla mnogi teško podnose.

Pored toga što se sve vreme preispituju da li su doneli ispravnu odluku po pitanju cene ili izbora nekretnine, kupci i prodavci strepe i od ishoda posla u pravnom smislu i često ponavljaju: “Samo želim da sve bude čisto, da nemam nekih problema..“ 

Ova rečenica predstavlja koncentrat svih strepnji, strahova, upozorenja, loših priča ali i planova, snova, velikih želja… Nije svejedno kakvom posredniku je upućena, jer nisu svi agenti i agencije isti.

Kome se obratiti za posredovanje u nekretninama bez problema? Ovo pitanje je samo deo košmara, kroz koji prolazi veliki broj ljudi koji se odluče za kupovinu ili prodaju stana, kuće, placa…. 

Najlakše se snađu oni koji mogu da dobiju preporuku od sebi bliskih ljudi. Takvi klijenti su od početka saradnje opušteniji jer agenta doživljavaju kao osobu u koju mogu imati poverenja. Onima koji nisu te sreće je teže a često su zbunjeni brojnim informacijama, od kojih su neke plasirane tako da više liče na bajke nego na uputstva o tome kako sigurno proći kroz zahtevni postupak kupoprodaje nekretnine.

Jedna od takvih priča je ona o tzv. online agentu.

Šta je online agent i po čemu se razlikuje od onog koji radi u klasičnoj agenciji za nekretnine? Koji je bolji?

Krenimo od početka!

A na početku beše… KLIJENT! Bez njega nema ni prodaje, ni kupovine, ni provizije. Znamo li šta je najveća želja naših klijenata? Neki znamo, a neki niste dobro razumeli jer im nudite sve sem onoga što im je najpotrebnije, a to je OSEĆAJ SIGURNOSTI! 

Šta na tu temu kaže tzv. online agent?

Kaže da posao obavlja isključivo iz kancelarije. Ne ide ni na prijem stana, ni na terene, nema direktan kontakt sa klijentima jer sa njima  komunicira putem e-maila, sms-a ili telefona. Sve potrebne informacije su na sajtu, pa … kako se ko se snađe.

Prodavac popuni formular, pošalje skeniranu dokumentaciju, sačeka ekipu da snimi stan i odredi termine za gledanje. A potencijalni kupci na gledanje stana dolaze isključivo sami, bez agenta, da se upoznaju sa prodavcem.

Do informacija o stanu su došli pretragom na sajtu online posrednika, koji izgleda kao prodavnica slatkiša. Sve je tako lepo, šareno, stanovi su savršeni, čisti, okrečeni, umiveni, neverovatno osvetljeni… nestvarni.

I dok kupci na terenu upoređuju fantastične slike sa sajta sa realnim stanjem nekretnine, agent za to vreme sedi u kancelariji (ako mu nije prošlo radno vreme) i čeka poziv, sms ili e-mail, da bi “posredovao“. 

Kako sve ovo radi PROFESIONALNI agent iz klasične agencije?

Pre svega, PROFESIONALNI agenti do klijenata često dolaze preko preporuke ili tako što se posle zakazanog sastanka i razgovora u agenciji, dogovore za saradnju. Ako je u pitanju prodaja, agent u dogovoreno vreme, odlazi na prijem stana, koji porazumeva pregled celokupne dokumentacije i razgovor sa prodavcem.

Profesionalac zna odgovore na sva pitanja, a njih je uvek mnogo, počev od cene nekretnine, preko nedoumica vezanih za tok posla, do planova za kupovinu posle završene prodaje. Uz obavezno potpisivanje Ugovora o posredovanju, dve stvari su ključne u ovoj fazi prodaje: 

  1. Apsolutno poznavanje posla koje PROFESIONALNOM  KLASIČNOM agentu,  omogućava da klijentu pomogne u razumevanju složenog postupka kupoprodaje,  i
  2.  Direktan, umirujući način razgovora sa prodavcem koji tako upoznaje agenta na kojeg će moći da se osloni u svakom trenutku, sve dok se posao ne završi

Rezultat ovog susreta je temelj nečega veoma važnog, a to je OSEĆAJ SIGURNOSTI koji klijent stiče, zato što veruje odabranom posredniku!

Ukoliko je potrebno da se dokumentacija u bilo kom smislu dopuni, agent će na to skrenuti pažnju prodavcu, s tim što se u ovaj proces može uključiti i advokat posrednika. 

Naravno, agent će napraviti fotografije a često će biti snimljen i video ili  prikaz koji omogućava virtuelnu “šetnju“ kroz nekretninu. Činjenica je da ovaj segment klasične agencije treba da unaprede, budući da kvalitet njihovog oglašavanja na portalima nije ujednačen. 

cooperation-discussion-indoors-1181362

Samo agent koji ima mnogo znanja (teoretskog i praktičnog) i iskustva u radu na terenu, može da pruži kvalitetne informacije kljentu.

Svaka kupoprodaja ima svoje specifičnosti i predstavlja dragoceno iskustvo za posrednika, bez obzira na godine provedene u poslu. Posredovanje u prometu nekretnina je zapravo rad sa ljudima, a to je veliki izazov za svakog agenta.

On mora da bude dostupan klijentima, korektan prema kolegama, tačan i precizan u kontaktu sa notarima, poreskom upravom, komunalnim kućama (Infostan, EDB…), a sve ovo se postiže stalnim radom, NE sedenjem u kancelariji i dopisivanjem sa klijentima, već prisustvom na terenu, direktnim učešćem u svakom segmentu kupoprodaje.

Prezentacija nekretnine je deo posla svakog klasičnog agenta. U dogovoru sa klijentima, on zakazuje gledanje i kupcu prenosi sve neophodne informacije. Prodavac ne učestvuje u prezentaciji, niti mora da joj prisustvuje, ukoliko se tako dogovori sa svojim agentom.

Prisustvo klasičnog agenta na terenu, predstavlja određenu vrstu sigurnosti za obe strane,  obzirom na to da kupci potpisuju izjave o gledanju stanova i da je agent prilikom prijema nekretnine upoznao prodavca.

Iskusan posrednik, već pri prvom razgovoru sa potencijalnim kupcem, može da zaključi da li zakazivanje gledanja stana uopšte ima smisla. Ako kroz razgovor, kupac shvati da mu nekretnina ne odgovara, uglavnom sledi pitanje: “Možete li mi ponuditi nešto slično?“

Razlika u odgovorima klasičnog i online agenta je ogromna.

Klasične agencije za nekretnine, najčešće sarađuju međusobno i u mogućnosti su da kupcu ponude odgovarajuću nekretninu, bez obzira na to koja agencija je prodaje. 

Online agent, može da ponudi samo nekretnine iz svoje baze podataka, jer ne sarađuje sa ostalim posrednicima. To ga onemogućava da se posveti radu sa kupcima, u smislu sastavljanja najbolje ponude za klijente koji traže pomoć za kupovinu stana.

Dakle, klasičnog agenta mogu da angažuju podjednako i prodavci i kupci, za razliku od online agenta  koji je ustvari, posvećen prodaji samo onih nekretnina koje ima u svojoj ponudi, dok se kupcima koji traže nekretninu van nje, praktično uopšte ne bavi.

Posle dužeg ili  kraćeg perioda razgledanja i razmišljanja, kupci mogu da odluče koja im nekretnina najviše odgovara. Klijenti tada ulaze u sledeću važnu fazu posla, u kojoj ne smeju biti prepušteni slučaju, a to su pregovori!

Iskustvo pokazuje da je najbolje, dati ponudu preko posrednika, jer direktan razgovor o ceni između klijenata, može da donese više štete nego koristi. Svaka strana se u toj situaciji, grčevito drži svog stava, razgovor može da preraste u nesporazum a takav ishod nikome ne donosi ništa dobro.

Zato pregovore treba da vodi iskusan, klasični agent, koji je u stanju da u direktnom kontaktu, smiri i pravilno posavetuje klijente koji su tada često nervozni, neodlučni ili uplašeni. 

Posle dogovora o ceni i roku isplate, zakazuje se termin za izradu predugovora ili ugovora o kupoprodaji. To je prilika da se klijenti ponovo sretnu, ovog puta na “neutralnoj teritoriji“, u kancelariji posrednika i da u opuštenijoj atmosferi saslušaju advokata agencije, kojem je poveren pravni deo posla. To je dragoceno vreme, u kom treba razjasniti sve nejasnoće, umiriti sve strahove i jasno predočiti naredne korake

Sledi solemnizacija (overa) predugovora ili ugovora, a  po potrebi – overa založne izjave (ako je u pitanju kredit), eventualnih punomoćja, saglasnosti i sl. Sve vreme, klasični agent je uz svoje klijente i kako posao odmiče, njegovo direktno prisustvo je sve dragocenije.

Takva vrsta podrške i komunikacije ne postoji kod tzv.online agenta.

Njemu je potrebno poslati mejl, sms ili ga treba zvati telefonom. On ne prati klijente već ih “telediriguje“ od advokata, preko notara, do banke.

Naravno, klasični agent je uz svoje klijente i na isplati, kao i na primopredaji nekretnine, što znači da učestvuje u postupku kupoprodaje od početka do kraja, a za njega kraj posla predstavlja trenutak, kad klijentima preda dokumentaciju o prevedenom Infostanu, struji, regulisanim porezima, što online agent ne radi uopšte… 

cellphone-contemporary-device-955450

ZAKLJUČAK:

Životno važan posao kupoprodaje nekretnine treba poveriti isključivo PROFESIONALCU, koji radi u klasičnoj agenciji za nekretnine.

Poštovani klijenti, obavezno proverite na  sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, da li je agencija koju ste angažovali  među registrovanim posrednicima i da li je agent koji radi sa Vama prijavljen. 

Treba da znate da je Skupština Privredne komore Srbije usvojila Kodeks poslovne etike posrednika u prometu i zakupu nepokretnosti kojim su utvrđeni osnovni etički principi i norme profesionalnog ponašanja posrednika.

Opšta načela propisana Kodeksom su: načelo odgovornosti, istinitosti, transparentnosti, etike, postupanja u dobroj veri, kao i načelo poštovanja dobrih poslovnih običaja prema nalogodavcima, poslovnom okruženju, vlastitim zaposlenima i drugim posrednicima.

U ovom trenutku, Kodeks je prihvatilo 160 agecija koje čine grupaciju posrednika pri PKS. U njima radi 40%  agenata koji se na teritoriji Srbije bave posredovanjem, pokrivajući na taj način 60-70% tržišta.

Primena etičkog kodeksa omogući će klijentima da od posrednika koji su ga prihvatili, dobiju još viši nivo zaštite u odnosu na dosadašnji.

I zato, ne rizikujte! Kupoprodaja nekretnine nije igra na sreću! Neka Vaš izbor, bude KLASIČNI POSREDNIK, PROFESIONALAC koji voli svoj posao, neprekidno se edukuje i kao prioritet ima Vašu, ali i svoju –  SIGURNOST!

 

KONTAKT ZA SIGURNO I KVALITETNO POSREDOVANJE U KUPOPRODAJI NEKRETNINA U BG I PA: 

snezanaluzajic@gmail.com

ili  060  144  04  80

  

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s